zavřít

Pokročilé vyhledávání 

Aktuální výběr

Oblast
Sezóna
Productline

Zrušit

Inspirující hledání překvapivých novinek!

Nadšení a inspirace

Jeden z cílů, které si jednatel Tijmen Verver každoročně klade, je vyhledávání nových, překvapivých květinových cibulí, jejich využití a konceptů. Rok je úspěšný pouze tehdy, jestliže během svého hledání našel nebo vytvořil něco nového.

  

Nadšení

Toto hledání novinek je poháněno nadšením. Ale Tijmen nebyl vždy takto nadšený květinovými cibulemi. „Nadšení pro naše cibuloviny se vytvářelo teprve během mé profesní kariéry. Ke květinovým cibulím mě nakonec přivedla moje rodina. Inspirace a nadšení pochází od mých zákazníků a jejich kreativity“, říká Tijmen Verver. „Příroda má pro nás připravených mnoho překvapení. To obdivuji znovu a znovu a zde se nechávám inspirovat“.

Jakmile se u společnosti Verver Export jedná o hledání nových produktů nebo druhů, je hnací silou Tijmen. „Pro mě je novinka to, co se odlišuje tvarem nebo barvou a co mohu na rok nebo více let exkluzivně zahrnout do své nabídky”, vysvětluje Tijmen. „Ale jako exportní firma musíme občas najít i náhradu za zastaralé produkty nebo produkty, které se již nepěstují. Náhrada se potom prezentuje jako novinka, i když produkt v podstatě není na trhu ničím novým. Někdy se výrobci rozhodnou vyškrtnout z nabídky některý z druhů, protože se ne úplně nejlépe vyvíjí nebo nedostatečně raší. Končí dokonce i druhy, které jsou třeba i velmi krásné, protože se ekonomicky nevyplatí.”

Hledání

V oboru květinových cibulí je velké množství pěstitelů, někteří z nich jsou sdružení v amatérské oblasti a další v profesionálních sdruženích, které při hledání nových variací a druhů spolupracují. „Jakmile se vydávám na hledání mezi pěstitele, je pro mě zásadní vyjímečnost. Občas se můj názor na budoucí perspektivy nového výsledku křížení zásadně rozchází s názorem pěstitele“, usmívá se Verver. „To je důsledkem toho, že výběr se často orientuje podle oboru květinářství a ne podle použití v parcích a zahradách. Rozeznám sice možnosti, ale někteé hybridy skončí u pěstitele na kompostu již z jiného důvodu!“

„V některých případech je pěstitelem příroda! To mám vlastně nejraději“, vypráví Tijmen. „Takto jsme našli sérii Alfa Zulu, kterou rozvíjíme již dva roky. Skládá se výhradně z jiřin s jednoduchými květy, které jsou atraktivní pro hmyz a vytvořila je spontánně příroda. Nakonec jsme se rozhodli pro 26 variant, každý druh pro jedno písmeno abecedy NATO. Tyto druhy se pro nás pěstují pouze v bio kvalitě. Náš katalog tedy obsahuje nejenom jedinečnou nabídku, ale i mnoho nových doplňkových produktů k našim letním konceptům, které kombinujeme s jiřinami a jednoletými rostlinami.“

„Můj osobní vkus a skutečnost, že novinka nabízí mnoho možností, jsou základem pro to, abych je zahrnul do naší nabídky.“ A doplňuje: „Při rozhodování o otázce, zda nový druh bude v nabídce dlouhodobě pokračovat, je potenciál u zákazníka. To je můj úkol, abych přenesl svoje nadšení pro produkt na naše obchodní partnery v nejrůznějších zemích; pouze jestliže se to podaří, může být u nás novinka úspěšná!“

Trendy

Nabídka společnosti Verver Export nemá nic společného s trendy. V podstatě je pro pěstitele nemožné, reagovat například na určité trendy barev, protože jsou velmi variabilní. Pěstitel nemůže své produkty produkovat krátkodobě. Kromě toho jsou tyto trendy v každé zemi jiné a firemní zákazníky společnosti Vever Export to také příliš nezajímá. Tijmen Verver říká: „Zabýváme se ale sociálními trendy a tématy jako jsou biodiverzita a diskuze o klimatu. V těchto oblastech se pokoušíme dosáhnout určitých změn pomocí našich konceptů, ale i výběrem produktů.“

Koncept

Inovace v nabídce společnosti Verver Export se projevuje i vytvářením nových využití a kombinací. Již mnoho let zde hraje velkou roli kreativní tým a zkušební zahrada. Osobní inovační snaha Tijmena Ververa vždy prokázala, že silnou stránkou společnosti je koncepční myšlení. Tijmen říká s úsměvem: „Koncepční myšlení je obsaženo v naší DNA!” A pak dodává: „Ale stejně jako u výběru občas musíme s vaničkou vylít i dítě.”